Kaptajnens rolle
A: Kaptajner :
Kjeld Rye, Henrik Hindsgavl, Henrik Arvad, Lars Werner
B: Kaptajner:
Claus Christiansen, Arne Kviesgaard, Jacob Storm, Finn Møller, Tom Møller Jørgensen
C: Kaptajner:
Hans Sørensen, Jørgen Rasmussen, Bjarne Jørgensen, Jens Clausen, Torben Rasmussen
D Kaptajner:
Ib Jessing, Svend Ellegaard, Jesper Karlskov.
- Der er altid 2 kaptajner på hvert hold.
- Den ene er ruteansvarlig, og styrer tropperne på turen –
Informere om ruten inden start – ca. antal km – terræn – og hvem der er 2. kaptajn.
Det er 1. kaptajn som bestemmer hastigheden, og han/hun skal påpege såfremt der er en/flere som ikke holder sig under den angivne hastighed (for høj hastighed)
- Den anden holder øje med bagtroppen, og sørger for at der samles op ved spurter, bakker osv – og bestemmer hvornår gruppen er klar til at køre igen, efter en opsamling, så alle er klar igen inden start. Sørger for at rytter/ryttere ikke ”drejer af” eller kører hjem alene ude på ruten.
- Kaptajnerne i de respektive hold aftaler selv hvem der er 1. og 2. kaptajn før hver træning, så der ikke opstår tvivl/forvirring ved start.
- Hvert hold finder selv ud af om de har ønske for flere kaptajner og finder dem i givet fald inden afgang fra mødestedet
- 3 minutter før afgang, deler de respektive kaptajner sig op, så det er tydeligt for alle, hvem der er kaptajner på hvilke hold og 1. kaptajnen orienterer kort om ca. km og terræn som skal køres ( fladt/bakket/osv ), og hvem der er 2. kaptajn.
- Vi vil gerne undgå forvirring ved start Hvis der er for få til at køre alle hold, og 2 hold bliver lagt sammen, så aftales det hvem der er 1. kaptajn og 2. kaptajn og det meldes tydeligt ud til alle på det ”sammenlagte” hold inden start
- Hver træning sluttes altid af nede på Torvet. Det tilstræbes altid at køre maks 12 på hvert hold, da det giver den bedste sikkerhed for ryttere og oplevelse af andre trafikanter
- Se herudover Kodeks for træning